sunnuntai 18. marraskuuta 2012

SLY 3: KONNIEN KUNNIA

Sly 3: Konnien Kunnia (eng.. Sly 3: Honor Among Thieves) on vuonna 2005 Playstation 2:lle julkaistu peli. Kolmannessa osassa Sly Cooper (varasteleva pesukarhu) , Bentley- kilpikonna ja Murray- virtahepo lähtevät selvittämään Cooperin holvin salaisuutta.


Sly 3:ssa on paljon uutta, kuten kaksinpelejä, aivan uusi valikkonavigointi, mahdollisuus pelata kentät uudelleen lävitse, (katsella minielokuvat uudelleen) jne. Tässä pelissä pääsee myös ohjaamaan muitakin hahmoja kuin vain Slyta, Bentleytä ja Murrayta, esim. Carmelitaa, Gurua, Penelopea, Panda-Kunkkua, ja Dimitriä.
Lisäksi pelissä tulee paikoin pelaajalle vapaavalintaisia 3D-vaiheita, joita voi pelata pelin mukana tulevilla 3D-laseilla.


Sly on saanut kuulla isänsä vanhalta rikoskumppanilta McSweeneyltä Cooperin holvista, johon hänen esi-isänsä ovat keränneet aarteita. Sly tarvitsee tällä kertaa joukon mestariluokan varkaita avukseen päästäkseen Cooperin holviin, sillä pakkomielteinen Tohtori M on linnoittautunut holvisaarelle.

Peli alkaa kun Sly, Bentley ja joukko muita koplan jäseniä yrittävät päästä Cooperin holvin sisälle, mutta keikka menee pieleen ja Sly löytää itsensä murskaantumasta tohtori M:n jättihirviön kynsistä.

Kuoleman kielissä elämä virtaa hänen silmiensä ohi filminauhana:


 Kaikki alkaa Venetsiasta, Italiasta, kun Sly käy vapauttamassa Dimitrin vankilasta, jotta saisi Murrayn palaamaan koplaan. Murray kieltäytyi, mutta suostui myöhemmin palaamaan, koska menetti malttinsa kun mafiapomo-oopperalaulaja Don Octavio puhui röyhkeästi Bentleylle ja samalla Bentley loukkaantui hänen täönästyään Bentleytä.
Tehtävä onnistuu Murrayn hakattua mafiapomo-oopperalaulaja Don Octavion, minkä seurauksena Murray liittyy koplaan.


Tämän jälkeen Sly, Murray ja Bentley lähtevät Australiaan, jotta Murray voisi pyytää Gurulta lupaa "erota" opetuksestaan. Sly vakuuttuu Gurun kyvyistä ja pyytää häntä mukaan koplaan. Guru lupaa liittyä, jos Cooperin jengi auttaa häntä karkottamaan kaivosmiehet takamailta ja tuhoamaan Pimeän maan naamion. Kopla tuhoaa naamion ja Guru littyy koplaan.


Tämän jälkeen jengi tajuaa tarvitsevansa RC-Spesialistin. Bentley löytää viikkojen etsinnän jälkeen netissä Penelopen, joka suostuu liittymään jengiin, jos se onnistuu voittamaan Penelopen salaperäisen pomon Mustan Paronin ÄSSÄ-lentokilpailussa, jonka Paroni järjestää joka vuosi. Slyn jengi voittaa, ja he saavat samalla selville, että Penelope oli itse Musta Paroni. Penelope liittyy jengiin nyt, kun kaikki tietävät totuuden Mustasta Paronista.


Seuraavaksi jengi päättää hankkia räjähde-expertin. Bentley ilmoittaa, että ainoa vaihtoehto on Slyn entinen vihollinen Pandakunkku. Sly ei pidä kuulemastaan, mutta suostuu kun Bentley kertoo, että Pandakunkku elää nykyään munkin elämää Kiinan vuorilla ja on jättänyt rikokset taakseen. Pandakunkku suostuu liittymään koplaan jos kopla onnistuu pelastamaan Pandakunkun tyttären Jingin, jonka ilkeä kenraali Tsao on kidnapannut. Tsao olisi pakottanut Pandakunkun tyttären menemään kanssaan naimisiin, mutta Slyn jengin ansiosta suunnitelmiin tuli muutos, koska Pandakunkku ja Guru pelastivat Jingin maanalta käsin.  Slyn jengi ja Pandakunkku vievät Jingin hänen tätinsä luo turvaan, ja pandakunkku liittyy koplaan.


Sitten Dimitri lunastaa palveluksen jonka Sly lupasi hänelle Hollannissa.  Hänen isoisänsä Rene Losteaun sukellustarvikkeet pitäisi löytää, ja kun kopla löytää ne, "seitsemän meren älykkäin merirosvo" LeFwee kaappaa Penelopen. Sly yrittää huijata LeFweetä paljastamaan Penelopen sijainnin. Myöhemmin Murskaajan, suuren mustekalan, jota kaikki pelkäävät, kesyttämispuuhissa Guru katoaa. Kun Sly pääsee Kallolinnakkeeseen, hän huomaa, että "Penelope" onkin nukke. Sillä välin Bentley ja Murray "hyökkäävät" LeFween laivaan, ja yrittävät vapauttaa Penelopen. Asiaa hankaloittaa loputtomat vartijat, ja silloin Murskaaja ja Guru ilmestyvät listimään vihollisia. Lopulta Penelope saadaan vapautettua ja tyttö joutuu itse taistelemaan miekkamittelössä LeFweetä vastaan. Tietty Penelope voittaa, kun LeFwee putosi mereen haiden ruuaksi ja Penelope ja Bentley rakastuvat.

Nämä muistot johdattavat Slyn samaan paikkaan kuolemaan, kunnes Carmelita pelastaa tilanteen palkkasotureidensa avulla. Sly onnistuu pääsemään Cooperin Holviin, mutta kun hän pääsee rikkauksien takana olevaan huoneeseen, hän huomaa tohtori M:n ja taistelu alkaa. Taistelun päätteeksi tohtori M yrittää tappaa huoneeseen saapuneen Carmelitan, mutta Sly loikkaa ammuksen eteen. Slyn ollessa tajuttomana Carmelita voittaa Tohtori M:n. Kun Carmelita tulee Slyn luokse Sly esittää menettäneensä muistinsa. Carmelita huomaa tilaisuutensa tulleen, ja hän uskottelee Slylle tämän olevan Carmelitan poliisipari, jolloin Sly lähtee uusille urille rakkaan Carmelitansa kanssa. Lopussa nähdään myös pätkä, jossa Tohtori M jää sortuvan holvin sisään ja Slyn liittolaiset etsimässä epätoivoisesti häntä.

Pelin päätteeksi nähdään vielä demo, joka kertoo siitä, miten jengin eri jäsenet tekevät jengin hajottua. Bentley kertoo suunnittelevansa Penelopen kanssa aikakonetta, olisiko tämä vinkki neljännelle osalle?
Lopputekstien jälkeen nähdään vielä lyhyt pätkä, jossa Bentley havaitsee radiokiikareillaan Slyn ja Carmelitan parvekkeella. Äkkinäisesti Sly kääntää päätään ja iskee silmäänsä Bentleylle.


                                                                  Päähenkilöt :

Sly

Bentley

Murray

Tarkastaja Fox

Penelope
Dimitri

Panda Kunkku

Pahikset:

Don Octavio

Pimeän maan naamio


Musta Paroni

Tsao

Lefwee
Tohtori M



Panda Kunkku








 Tähän loppui juonipaljastus !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti